Som et internasjonalt byrå vet vi verdien av å være der kundene våre er, og der kundene våre vil være. Derfor fusjonerte vi med det London-baserte merkevarebyrå Grain Creative og ble et full-service byrå i London, og åpner nå nye kontorer i Dubai.
Leidar har hatt kontorer i London siden 2010, med fokus på strategisk kommunikasjon, tradisjonelle og sosiale medierelasjoner og interessentrelasjoner. Grain Creative styrker teamet med bred kunnskap og lang erfaring innen merkevarebygging, visuell identitet, trykk, digital design og utvikling. Dermed kan vi nå tilby fullintegrert ”360” kommunikasjonstjenester, også fra London-kontoret.
«Å være konsekvent på tvers av all kommunikasjon er den mest effektive måten å formidle budskap på. Det å være et samlet team er den beste måten å sikre dette på», forteller Madelyn Postman, som er ny daglig leder i Leidar London.
Charlie Pryor, som vil fortsette å holde i interessentrelasjoner i London sier, ”vi vet alle hvor viktig det visuelle aspektet av historiefortelling og merkevarebygging er. Nå føler vi at vi har den siste brikken i puslespillet på plass i London. Sammen kan vi tilby alt kundene våre trenger for å håndtere kommunikasjons- og merkevareutfordringer; fra strategisk programutvikling til daglige implementering og problemadministrasjonsbehov”.
For å komplementere markedsporteføljen har vi nå utvidet med nye kontorer i Dubai. Dubai er et globalt knutepunkt for næringsliv, innovasjon og påvirkningsarbeid. Sammen med Abu Dhabi danner byene en dynamisk økonomisk akse som setter standarden og dikterer utvikling i hele Midtøsten-regionen.
Leidar Dubai ledes av George Kotsolios, en senior PR og kommunikasjonskonsulent med over 25 års erfaring fra bransjen. Kotsolios har tilbrakt de siste 13 årene i Emiratene der han har ledet PR byrået Golin, i tillegg til å inneha flere seniorkonsulent roller i konglomeratet Al-Futtaim og statsobligasjonsfondet Mubadala.
I forbindelse med kunngjøringen forteller Kotsolios, ”Leidar tilbyr regionen deres unike tilnærming til Leadership Navigation som kombinerer innsikt og data-drevet engasjementsstrategier med påvist merkevarebygging og kommunikasjonspraksis. Vår velprøvde metodikk hjelper kundene med å identifisere utfordringer og trender basert på digital data og sosiale medier-analyser. Vi hjelper kundene våre med å håndtere segmenterte interessenter med budskap som ivaretar individuell adferd for å utløse definerte resultater, og for å aktivere et målrettet publikum”.
I tillegg til å styrke teamet i London og utvide til Dubai, flyttet Leidar Sveits fra Nyon inn i nye lokaler i Genève. Genèvekontoret ble fra desember 2017 ledet av daglig leder Lukasz Bochenek.